Forum Nostalji - Türkiye'nin En Nostalji Forumu

Geri Git   Forum Nostalji - Türkiye'nin En Nostalji Forumu > Eğlence > Konu Dışı

Cevapla
 
LinkBack Konu Araçları
Alt 06-11-2019, 21:26   #1
Eski Üye
 
SaReY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Kayıt Tarihi: 02-11-2019
Mesajlar: 782
Rep Puanı: 7051
Rep Gücü: 71
Standart Sun Tzu’nun Savaş Sanatlarından Öğrenilecek Dört Ders


1. Strateji
“Fethettiğim yerlerdeki herkes, kullanılan taktikleri görebilir; ama kimsenin göremediği şey, bu zaferin hangi stratejiyle kazanıldığıdır.” Sun Tzu

Hayali bir iş toplumunda girişimciler, önce mükemmel bir strateji oluşturur, sonra da taktikleri uygularlar. Bu ideal bir yöntem olabilir, ama pek çok küçük işletme için gerçekçi değildir.

Yine de, pazarlama taktiklerinizi herkesçe bilinen yöntemlerden seçiyorsanız, nasıl müşteri kazandığınız, işinizi nasıl pazarladığınız ve satışlarınızı nasıl arttırdığınız konuları hakkında ciddi anlamda düşünme zamanınız gelmiş olabilir. Bu düşünceler, kullanmanız gereken strateji için temel oluşturacak fikirleri doğurabilir – ve böylece deneme yanılma sürecinizi de geliştirebilir.

Strateji neden bu kadar önemlidir?
Zira üzerine odaklanıp taktikler geliştirebileceğiniz bir şablon oluşturur. Şirketinizi büyütürken, eğer sağlam bir stratejisi olmayan ve sadece “vahşi batı” taktiğiyle yürüyen bir plan uygularsanız, şirketiniz kolaylıkla “dost ateşi” altında kalabilir. Böyle bir durum, bütçenin etkin bir şekilde kullanılamaması, kaybedilen satışlar, yüksek müşteri kazanma maliyetleri vs. gibi çeşitli şekillerde ortaya çıkabilir. Sektörünüzdeki diğer şirketleri izleyip, onları başarılı kılan taktikleri görmek çok kolaydır. Ancak, o taktikleri kapsayan ve yönlendiren özel bir strateji olabileceğini unutmamalısınız. Bu yüzden, birçok kişi rakiplerin yaptığı şeylerin aynısını yapmanın, “onların işine yaradıysa, benim de yarayabilir” diye düşünmenin akıllıca olmadığına inanır. Zira bu doğru değildir.

Sizin şirketiniz özgün olduğu gibi, müşterileriniz de özgündür. Başarılı taktikler geliştirebilmek için, öncelikle size zafer kazandıracak sağlam bir strateji oluşturmalısınız.

2. Düşünce Tarzı
“Kendinize inanmalısınız.” Sun Tzu

Bir komutan, zafer kazanacağı konusunda yüksek bir inancı olmadan savaşa girer mi? Hiç sanmam.
O zaman siz neden gireceksiniz?

Başlangıç sermayesi bulabileceğinize inanıyor musunuz? Ekibinizin pazar payınızı arttırabilecek beceri ve yeteneklere sahip olduğuna inanıyor musunuz?

Eğer bir şeyi yapabileceğinize inanmıyorsanız - yapamazsınız.

Kendine inanmak ve yeteneklerine güvenmek, tüm başarılı girişimcilerin ortak özelliğidir.

İnsan beyni günde 70.000 düşünce oluşturur. Bunların hepsi üretken ve yaratıcı değildir. Bu nedenle, vizyonunuzu ve işinizi daha fazla geliştirecek fikirleri seçip onların üzerinde durmak çok önemlidir.

3. Fırsatlar
“Fırsatlar, ele geçirildikçe çoğalır” Sun Tzu

Büyük fırsatlar genellikle hiç dikkat çekmeyen hediye paketleri içinde gelir.

Bir küçük işletmeyi geliştirirken, sayısız karar aşamaları ve fırsatlarla karşı karşıya kalırsınız.

Küçük görünen bir şey, çok daha büyük bir şeyin ilk basamağı olabilir – bir domino etkisi; bir zincir reaksiyonu yaratabilir.

Bir niş hakkındaki ilginç bir blog yazısı, büyük bir haber dergisinin hikaye arayan bir muhabiri tarafından okunabilir, onun okurları mesajınızı başkalarına aktarır, şirketinizle ilgili bilgi yayılarak yerel bir radyo istasyonuna ulaşır ve onlar da sizden bir röportaj yapmak için randevu ister. Bu, iş fırsatlarının ele geçirildiği anda nasıl çoğalabileceğini gösteren sadece bir örnek.

Pek çok yeni kurulmuş işletmenin en büyük eksikliği, karşılarına bir fırsat çıktığında onu fark etmemeleridir. Unutmayın: karşınıza çıkacak bir sonraki fırsat, sizin düşündüğünüz gibi bir şey olmayabilir. Ama harekete geçtiğiniz anda büyüme potansiyeli vardır.

4. Küçümseme
“Zayıfmış gibi yapın, rakibinizi daha fazla kibirlendirin.” Sun Tzu

İş hayatında küçümsenmek iyi bir şeydir.

Çoğu girişimciler medyanın odağı olmak, risk sermayesi yaratmak ve kendi filmlerinde başrol oynamak ister. Ama aksine, güçsüz görünmek, dikkate bile almaya değmeyecek gibi bir izlenim vermek çok daha iyidir. Mark Zuckerberg, “şirket kendi küçük Facebook’unu kuruyor” dediğinde, Bradley Horowitz, “Google, rakibi tarafından azımsandığı için çok mutlu” diye cevap vermişti. Neden mi? Zira Horowitz ve onun gibi rakipleri tarafından küçümsenen diğerleri, kendilerini bekleyen rekabetçi avantajların her açıdan farkındadır.


yenibiryatirim
SaReY çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Konuyu aşağıdaki sitelerde paylaşabilirsin

Konu Araçları

Yetkileriniz
Konu Açma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konu Yazarı Forum Cevap Son Mesaj
“Siyasal Düşünceler Tarihi” ders kayıtları başladı Marquez Edebiyat 0 20-09-2019 15:32
Hiç bir erkek tarafından reddedildiniz mi? Marquez Kadınca Anketler 2 01-09-2019 00:09
U18 Avrupa Şampiyonası'nın ardından Marquez Basketbol 0 06-08-2019 09:35
C ++ Yeni Başlayanlar İçin Öğretici - Tam Ders Marquez C ve C++ 0 01-08-2019 11:16
Sakarya Savaşı'ndan Dönüş.. Marquez Mustafa Kemal Atatürk 1 12-07-2019 21:45



Saat: 04:55


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.